Od kamienia łupanego do nowej ery

2 lutego 2012

Do podzielenia się uwagami na temat organizowanego w styczniu szkolenia zaprosiliśmy dr Magdalenę Popowską – Prodziekan ds. międzynarodowych na Wydziale Zarządzania i Ekonomii.

 

Pracownicy Wydziału Zarządzania i Ekonomii byli jedną z liczniejszych grup na warsztacie.  Co Panią skłoniło do wzięcia udziału w szkoleniu eDziekanat?

Spotkanie było okazją do wymiany dobrych praktyk i spojrzenia na to, w jak różny sposób wykorzystywany jest system. Byliśmy ostatnim wydziałem, na którym wdrożono eDziekanat. Z jego pomocą obsługujemy dopiero drugą sesję. O ile zeszłoroczny kurs dedykowany był pracownikom całego wydziału i pozwolił nam oswoić się w pracy z tym narzędziem, o tyle w styczniowym szkoleniu wzięło udział bardzo zróżnicowane grono z wszystkich wydziałów. Ponadto miałam okazję do poznania nowych funkcjonalności, takich jak organizowanie grup i przyporządkowanie do nich nauczycieli. Pod wpływem szkolenia uzyskałam też szerszy dostęp do systemu.

 

Magdalena_Popowska

dr Magdalena Popowska

Proszę powiedzieć, która z funkcjonalności najbardziej wspiera Pani pracę?

Korzystam z systemu podwójnie – jako prodziekan oraz dydaktyk, choć to ostatnie zdecydowanie częściej. System eDziekanat jest rewelacyjny, jestem jego fanką. Dostępność danych to moim zdaniem największa zaleta. Archiwum pozwala mi przejrzeć historię danego studenta i sprawdzić, jakie przedmioty wybrał, co przy skali ponad 3000 podopiecznych jest ogromnym ułatwieniem pracy. Uważam, że należy eliminować ręczną pracę i stawiać na zautomatyzowanie.

 

Czy ma Pani jakieś uwagi do organizacji, bądź merytorycznej części szkolenia?

Kameralne grono było niewątpliwym plusem szkolenia, bo każdy otrzymał pomoc w ramach konkretnie interesujących go kwestii. Wiedza techniczna ma ogromne znaczenie, o ile jesteśmy w stanie umiejętnie wykorzystać narzędzia informatyczne. Uważam, że trzeba przenieść do sieci tyle, ile się da. Wtedy wykonamy skok do nowej ery.