Koniec pierwszej edycji szkoleń z eNauczania

1 lipca 2013

Zakończyliśmy dziś pilotażową edycję szkoleń Obsługa platformy Moodle - eNauczanie. Podczas 51h blisko 140-tu nauczycieli poznało metodykę oraz techniczne aspekty nauczania zdalnego.

Postanowiliśmy zapytać o to, jakie korzyści dał im udział w warsztacie oraz jak zapatrują się na ideę kształcenia on-line.

 

mgr Anita Mieszkowska – Wykładowca w CJO:

Chciałabym przygotować kurs z gramatyki języka polskiego dla obcokrajowców. Mam nadzieję, że po szkoleniu będzie mi dużo łatwiej. Handouty zostały przygotowane w sposób jasny i przejrzysty, a pomoc trenerów jest nieoceniona.

 

mgr Ewa Rogala – Wykładowca w CJO 

Świetne materiały, są userfriendly. Pani Iwona doskonale wiedziała, czego potrzebujemy, dlatego kurs jest logiczny i jasny. Spodziewałam się, że będzie bardziej skomplikowany. Tym, co mnie najbardziej zaskoczyło jest pomoc informatyków, którzy mówią bardzo zrozumiałym językiem. Po szkoleniu zamierzam wykorzystać nowe umiejętności i stworzyć kurs e-learningowy dla biznesmenów. Zobaczyłam, że praca z platformą nie wymaga aż tak dużo pracy. Jestem przekonana, że użycie Moodla zwiększy naszą ocenę w oczach studentów i że docenią naszą nowoczesność.

 

dr inż. Marzena Grzesiak – Adiunkt na Wydziale ZiE

Dotychczas korzystałam z wydziałowej platformy. Niestety nie ma na niej elementów interaktywnych. Dzięki szkoleniom poznałam podstawy nowego systemu. Z pewnością  tę wiedzę będę chciała wykorzystać, w miarę możliwości czasowych, do opracowania nowych kursów. Szczególnie interesowałoby mnie stworzenie bazy pytań, na podstawie której mogłabym generować testy.

 

dr hab. inż. Witt Dariusz – adiunkt na Wydziale Chemicznym

Upowszechnianie nauczania zdalnego jest ważne, ponieważ dla obecnych studentów coś, czego nie ma w cyberprzestrzeni, po prostu nie istnieje. To, że platforma eNauczanie jest już dostępna na naszej uczelni to ogromny plus. Chociaż nie znam wszystkich jej możliwości, to jednak dla moich obecnych potrzeb wydaje się być funkcjonalna. Jestem zwolennikiem przenoszenia części teoretycznej kształcenia do wersji elektronicznej, gdyż ta forma jest bardziej atrakcyjna i przyswajalna dla młodzieży. Poza tym stosowanie nauczania zdalnego może być podstawą do uzyskania lepszej oceny przez państwowe komisje akredytacyjne.

Uczestnicy w każdej chwili mogli liczyć na pomoc trenerów

Uczestnicy w każdej chwili mogli liczyć na pomoc trenerów

Tworzenie eKursów wymagało skupienia

Tworzenie eKursów wymagało skupienia

FOT_3044

FOT_3045